Program

3 listopada

Otwarcie festiwalu
Kino Paradox w Centrum Młodzieży im. H. Jordana
ul. Krupnicza 38, g. 18.00

Pokaz dokumentu Dziewczyny karabiny (reż. L. Gnoiński, W. Słota) o kobietach w polskim rocku. Odcinek jest częścią serii o historii festiwalu w Jarocinie nakręconej na potrzeby jarocińskiego Spichlerza Polskiego Rocka. Pokaz premierowy. (20 min)

Pokaz dokumentu Sounds Queer opowiadającym o berlińskich queerowych DJ-kach. Opowieść o najsławniejszej scenie klubowej świata, miejscu narodzin techno przedstawionym z perspektywy kobiet tworzących alternatywne przestrzenie na scenie zdominowanej przez mężczyzn. DJs Tama Sumo, Resom i Ena Lind znane z klubów takich jak Berghain opowiadają o swoim kontakcie z muzyką elektroniczną i różnych ścieżkach jakimi podążały.

Postać DJ-ki w klubie- prelekcja Justyny Stasiowskiej o kobietach DJ-kach i ich roli w zdominowanej przez mężczyzn dziedzinie sztuki.

Kolektyw Dajwór – Caryca, ul. Dajwór 16, g. 21.00
Kobiece Jam Session


14  listopada

Biała Droga, ul. Biała Droga 4/6, g. 16.00–17.30
Warsztat „Głos ciała”
Prowadzenie: Agata Bargiel

„Moją pasją życiową jest praca z głosem, śpiew, improwizacja, uwalnianie głosu. W swojej pracy łączę techniki ekspresyjne i psychosomatyczne korzystając z ćwiczeń zaczerpniętych z teatru fizycznego, jogi i pracy z potencjałem energetycznym. Ugruntowuje mnie muzyka korzeni. Śpiew biały, który daje moc i przestrzeń”, mówi Agata Bargiel i zaprasza na warsztaty.

Klub Piękny Pies, ul. Bożego Ciała 9, g. 20.00
Koncert Paulina Bisztyga i Skład Kieszonkowy

Tym razem Paulina przywiezie w kieszonce dwóch cudownych muzyków. Razem stworzą niezwykłe widowisko, na które złożą się piosenki z dotychczasowych płyt Pauliny.

Koncert Oczi Cziorne

Jeden z najbardziej zasłużonych zespołów żeńskich, w wyjątkowy sposób łączący w swoich piosenkach jazz, swing, pop, awangardę teatralną z poetyckimi tekstami przepełnionymi kobiecą wrażliwością i przewrotnością. Istnieje z przerwami od 1988 roku. Trzy lata temu reaktywowały się specjalnie na Kobiecą Transsmisję i od tego czasu regularnie występują. Nagrały też nową płytę, której fragmenty zaprezentują podczas tego koncertu.

Kobiece DJ Party


BOCHNIA
Mała Czarna, ul. Kazimierza Wielkiego 16, godz. 21.00

Koncert Levitations

Punkrockowa petarda z Berlina, którą teraz tworzą trzy dziewczyny: Christiane, Charlene i Caro. Trio powstało w 2009 roku i ma na swoim koncie wydaną w zeszłym roku, epkę Partners In Crime.


15 listopada

Kolektyw Dajwór – Caryca, ul. Dajwór 16, godz. 16.00
Performance: Veronika Barankova | Agnieszka Fiejka
oraz Justyna Górowska | Joanna Sitko

Indywidualny wybór Martyny Tokarskiej. Kluczem do jego odczytu są relacje generujące zależności: ludzko-ludzkie oraz ludzko-zwięrzęce, zawsze jednak takie, które można odczytać jako rodzinne, najbliższe, intymne.

Martyna Tokarska, rocznik 1988. Mieszka i studiuje w Krakowie. Zajmuje się sztukami wizualnymi w obszarze nowych mediów. W swoich działaniach porusza się m.in. w obszarach aktywizmu, feminizmu, zwierzęcości oraz pojęcia szeroko rozumianej tożsamości.

Kolektyw Dajwór – Kawiarnia Naukowa, ul. Dajwór 16, godz. 17.00
Warsztat  Oli Rzepki (perkusistki i liderki zespołu Drekoty) „Rytm to ruch, a ruch to przestrzeń”

Warsztat obejmie działania rytmiczno-ruchowe (nie tylko dla muzyków!) w oparciu o elementy Metody Rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a oraz autorskie ćwiczenia kształcenia poczucia pulsu, rytmu i umiejętności współpracy w zespole. Prosimy przynieść wygodny strój i pałki perkusyjne albo dwa patyki.

Kolektyw Dajwór – Caryca, ul. Dajwór 16, godz.19.00
Performance „Wyjść z siebie”

Dominika poszła na rurę i już została – taniec i siła to idealne połączenie. Specyficzna rura to także dyscyplina cyrkowa (niedługo możliwe, że też dyscyplina olimpijska). Z racji tego, że cyrk od lat gra ważną rolę w jej życiu, jeszcze bardziej do niej przekonuje. Właśnie taką rurę wykorzysta w performance wyjść z siebie, gdzie występuje wraz z Olą – performerką z Lipska, członkinią grupy performerskiej Schmerz Moebel, jak również autorką i wykonawczynią solowych projektów.

Kolektyw Dajwór – Caryca, ul. Dajwór 16, godz.20.00
Koncert Past

Istnieją od trzech lat. Zespół tworzy jedna dziewczyna i trzech chłopaków. Piszą o sobie: „Oscylujemy w wolniejszych post punkowych brzmieniach z zacięciem do zimnej fali. Teksty to lament na zły świat, na który mamy często tak mały wpływ. Muzyka to odskocznia od przeciętności i norm, które próbują zabić w nas ducha przekory. Nie dajemy się”.

Koncert Ciocia Stefa

Zadebiutowała ponad rok temu przed publicznością Miesiąca Fotografii. Od początku gra punkrockowe standardy nie tylko polskie, ale też światowe. Nie stroni od własnych piosenek, które udało jej się stworzyć z myślą o debiutanckiej płycie, a nad nią właśnie pracuje.

Koncert Levitations

Punkrockowa petarda z Berlina, którą teraz tworzą trzy dziewczyny: Christiane, Charlene i Caro. Trio powstało w 2009 roku i ma na swoim koncie wydaną w zeszłym roku, epkę Partners In Crime.

Drekoty

Drekoty od początku konsekwentnie poruszają się poza jakąkolwiek systematyką gatunkową. Z trudności zakwalifikowania muzyki Drekoty uczyniły swoje oręże, a ich gatunkiem stał się brak gatunku. Bazowe instrumentarium zespołu to perkusja, klawisze i przeplatające się wokale. Obecnie Drekoty to: Ola Rzepka, Natalia Pikuła, Olga Czech.


18 listopada

Klub Re, ul. Św. Krzyża 4, g. 20.00
Dodatkowy koncert niespodziankowy

Ogoya Nengo & Dodo Women Group

Ludzki głos to najbardziej pierwotny, naturalny i pradawny instrument. Z tego powodu również najbardziej szlachetny. Pochodząca z niewielkiej kenijskiej wioski Magoya, urodzona w latach 30. zeszłego stulecia wokalistka Ogoya Nengo (naprawdę Anastasia Oluoch), wynosi wokalną estetykę na jeszcze wyższy poziom. Także z tego powodu, że jej talent został szerzej odkryty dopiero niedawno, co nadaje Kenijce poświatę tajemniczości i egzotycznej enigmy.

Choć Ogoya Nengo już jako 13-letnia dziewczynka zyskała swój obecny pseudonim, który oznacza nic innego, jak przymiotnik „Drogocenna”, jej muzyka przez dekady stanowiła lokalny kenijski ewenement. Ukryty skarb, z którym obcowali jedynie jej rodzina, sąsiedzi, później uczestnicy ceremonii weselnych i pogrzebowych, na które zapraszano „Drogocenną”. Nie można również pominąć faktu, że prezentowany przez Ogoya Nengo styl zwany dodo to gatunek wymierający. Czy można wyobrazić sobie bardziej mistyczny kontekst sztuki?

Po latach, a nawet – to bardziej trafne określenie – po dekadach, „Drogocenna” wreszcie mogła zaświecić pełnym blaskiem swego talentu w Europie. W ramach promocji debiutanckiego albumu albumu „Rangala – New Recordings From Siaya County, Kenya” (wyd. Honest Jon), który wyprodukowali Stefan Schneider (Mapstation i To Rococo Rot) oraz współodkrywca jej talentu na albumie „Kenya Sessions” Sven Kacirek, kenijska weteranka wystąpi 18 listopada w krakowskim Klubie Re (ul.Św.Krzyża 4).

Artystce towarzyszyć będzie chór wokalistek The Dodo Women’s Group, a koncert będzie zbudowany na najbardziej archaicznym, ale też najmocniejszym w swoim wyrazie instrumentarium: głosie i rytmie. Wyświechtany slogan „ponadczasowości” w przypadku muzyki Ogoyi Nengo jest jak najbardziej zasadny.